Corinne maakt

My drawing and painting life

Events : Mini exhibition and workshop

May 17 – Sharing happiness in drawing

From May 11 : mini exhibition in Utrecht (more info to come)

Just this once, and perhaps more often in the months to come, I am writing mostly in Dutch? Why? I will teach a drawing workshop in my hometown in Utrecht, Sunday May 17th . It is part of a wonderful initiative to share of what makes us happy. Happiness Route 030 / Geluksroute 030.  (030 is short for Utrecht) During the weekend of May 16th and 17th all through our town people will be sharing happiness. A friend of mine will be reading stories with her daughter – in the Happiness Garden!, you can get a standing ovation, be hugged, do a crafting workshop, join in the “Lunch of abundance”, and so on. Also I will have a mini exhibition like last year, in my hometown Utrecht. More soon on the events page.

Dutch blogpost (copy of my page on de Geluksroute website):

Dag! Ik ben Corinne, woon in Lunetten met mijn vriend en mijn zoon. Mijn dagelijkse werk als fondsenwerver bestaat veel uit schrijven van teksten. En bij de vraag: “Wat maakt jou gelukkig?” denk ik meteen: tekenen en schilderen! Ik kan heel blij worden van dingen maken met pen en papier, met aquarel, met acrylverf enzovoorts. Dat plezier wil ik graag delen tijdens de geluksroute030.

Geef kleine kinderen potloden of stiften en een stapel papier – en meestal hoef je ze dan niet aan te sporen om te beginnen. Velen van ons verleren het als we opgroeien om lekker te tekenen, gewoon voor het plezier.

Als volwassene – en ja, soms ook als kind – kan je je ineens belemmerd voelen om te tekenen, om allerlei redenen. Maar dat is helemaal niet nodig. Ik heb de afgelopen jaren veel teken- en schilderlessen gevolgd. Eén inspiratiebron voor mij is de kunstenares en docente, Carla Sonheim die vanuit Seattle, USA, online cursussen organiseert en mensen over de hele wereld inspireert met haar boeken. Zij is zo ontwapenend, met name als ze vertelt hoe ze zelf ‘angst voor het witte vel’ heeft en wat ze doet om dat te doorbreken. Met haar lichte zelfspot heeft ze mijn hart gestolen. Van haar leerde ik mij neer te leggen bij het gegeven dat je soms 20 stomme tekeningen moet maken om bij die ene hele goede uit te komen. En om gewoon plezier te beleven aan het oefenen en experimenteren zelf. Fierce bird #2_250315Uiteindelijk moeten we voor elke vaardigheid een inspanning leveren. Zoals dansers opwarmen, voetballers trainen op dribbelen en pianisten vingeroefeningen doen, kun je met tekenen ook gewoon starten met een paar eenvoudige oefeningen. Daar wordt je telkens beter van.

Ik heb oefeningen geleerd die ook nog leuk zijn. Graag deel ik een aantal van die oefeningen met jullie. We gaan werken met de eenvoudigste middelen: pen, potlood, houtskool en papier. En je zal zien dat je op veel manieren kunt tekenen, dat het doen zelf plezier oplevert ook (of juist!) als het eindresultaat geen meesterwerk is. Kom je een stukje van dat geluk bij mij plukken?

Ik heb deze workshop een keer eerder gegeven met veel plezier – en hoorde daar enthousiaste reacties op terug.

3 comments on “Events : Mini exhibition and workshop

  1. Mama Cormier
    May 3, 2015

    What a fantastic idea. Good luck with your show.

  2. Jill Kuhn
    May 4, 2015

    Like that idea of spreading happiness! Have fun teaching! 😊

  3. corinnebekker
    May 5, 2015

    Thanks Carol and Jill – your encouragement is – as always – much appreciated!

Leave a Reply

Information

This entry was posted on May 3, 2015 by in Events and tagged , , , , , , , , .
Catherine M Johnson

Sheep Art by Catherine

Northwest Art Glass: Classes and Workshops

A veritable glass playground for artists and hobbyists alike!

Sheila's Corner Studio

The greatest WordPress.com site in all the land!

Kathrins World

Illustrations and more

Carol's Creative Papers

Sharing my passion for card making, papercrafts, & watercolor

Loving myself well

slowly...gently...kindly.... Shena Meadowcroft ~ SoulSpeak Studio

Artistcoveries

Discovering the joy of art.

Lucy's Coloring Book

Color me brightly

thewakeupartist

Rise and Shine!

thepioneersofpanama

A Journey in living simply, in living off the land and in giving back.

Beth Rommel Studio

Fine Art and Illustration

Sheila's Corner Studio

News from my neck of the woods

marlene lee art

Contemporary, Impressionistic fine art paintings

planetmetalhead

Rantings, Ravings & Art from the ❤

method two madness

a blog of two friends

