Corinne maakt

My drawing and painting life

Mijn eigen kunst blog

Sinds 2011 schilder en teken ik met regelmaat. Ik realiseerde mij al een paar jaar dat ik kleur miste in mijn leven. Ik houd mij sinds 2007 vanuit mijn bedrijf bezig met fondsenwerving en tekst schrijven. In dat werk zit ik vaak achter mijn computer en al schrijvend en werkend zie ik te weinig kleur. Ik had telkens dat ik ‘iets met kleur’ in mijn leven wilde.

In juni 2011 deed ik een schilderworkshop en dat bleek een schot in de roos. Sindsdien volgde ik zo nu en dan schilderlessen bij kunstenares en docente Mieke Siemons in Vianen. Zij schildert abstract werk en geeft inspirerende lessen in haar studio in Vianen : Knockart Studio. Haar lessen volgen vaak een thema en ze illustreert dat aan de hand van kunststromingen.  Meestal zijn dat stromingen in de 20e eeuw, en vaak spreekt mij dat aan.Daarnaast expertimeerde ik thuis. Daarnaast ontdekte ik Carla Sonheims online cursussen. Carla Sonheim is een ‘Seattle based artist and art educator’. Zij is zo’n enthousiaste docent, zo ontwapenend ook zoals ze vertelt hoe ze zelf moeite heeft met het witte papier, met op gang komen en wat ze doet om dat te doorbreken. Door haar lessen ging ik meer tekenen en meer verschillende media gebruiken. Ze vertelt in haar online video’s heel inspirerend en ook haar boeken over tekenen en schilderen bevatten allerlei inspirerende ideeën. Ze heeft daarmee mijn hart gestolen en daarmee heb ik een soort schilder- en tekenverslaving opgelopen.

Intussen heb ik zoveel werk gemaakt dat het leuk is het online zichtbaar te maken. De directe aanleiding is de kans om enkele werken in een etalage tentoon te stellen. Et voila! De reden om een website te wijden aan mijn schilder- en tekenwerk. Het is een experiment. We gaan zien wat het brengt.

Inmiddels heb ik met meerdere materialen gewerkt, en weet ik dat ik tekenen met houtskool en conté bijzonder leuk vind. Ik vind pastelkrijt leuk (en moeilijk). Ik maak collages en werk met diverse materialen door elkaar (mixed media). Pastel en inkt vind ik een mooie combinatie. En pen en aquarel. En sinds mei maak ik afdrukken met een ‘gelli plate’ en acrylverf.

Hieronder als eerste voorbeeld van mijn experimenten een tekening in houtskool. Het contrast tussen zwart en wit dat je met houtskool bereikt, vind ik mooi. Het vlekkerige, dat je het kan vervagen en verspreiden met je vingers, vind ik leuk. Je krijgt wel zwarte vingers, maar ik houd wel van geklieder, merk ik.

Okee de kop is eraf. Tot ziens of schrijfs.

Image

Leave a Reply

Information

This entry was posted on September 10, 2013 by in Blogging, Drawing and tagged , , , , , , , , .

Navigation

Catherine M Johnson

Sheep Art by Catherine

Northwest Art Glass: Classes and Workshops

A veritable glass playground for artists and hobbyists alike!

Sheila's Corner Studio

The greatest WordPress.com site in all the land!

Kathrins World

Illustrations and more

Carol's Creative Papers

Sharing my passion for card making, papercrafts, & watercolor

Loving myself well

slowly...gently...kindly.... Shena Meadowcroft ~ SoulSpeak Studio

Artistcoveries

Discovering the joy of art.

Lucy's Coloring Book

Color me brightly

thewakeupartist

Rise and Shine!

thepioneersofpanama

A Journey in living simply, in living off the land and in giving back.

Beth Rommel Studio

Fine Art and Illustration

Sheila's Corner Studio

News from my neck of the woods

marlene lee art

Contemporary, Impressionistic fine art paintings

planetmetalhead

Rantings, Ravings & Art from the ❤

method two madness

a blog of two friends

